Bidrar digitala läromedel till bättre skolresultat?

Ska vi ha digitala läromedel i klassrummet? Vad krävs för att de faktiskt ska förbättra undervisningen? Och hur undersöker vi vad som verkligen fungerar? Nationalekonomen Carla Haelermans presenterar en ny SNS-rapport om effekterna av ny teknik i undervisningen.

Medverkande

Per-Arne Andersson, chef utbildning och arbetsmarknad, SKL
Anders Björklund, professor i nationalekonomi, Institutet för social forskning vid Stockholms universitet (SOFI)
Kalle Enström, rektor, Årstaskolan
Peter Fredriksson, gd, Skolverket
Carla Haelermans, forskare i nationalekonomi, Top Institute for Evidence Based Education Research (TIER), Maastrichtuniversitetet
Karin Hermansson, FoU-ansvarig, iFous
Jannie Jeppesen, vd, Swedish Edtech Industry
Helena Kvarnsell, lärare i matematik, NO och teknik, Björknässkolan 7-9, Nacka kommun
Maria Rönn, 1:e vice ordförande, Lärarförbundet

Mikael Witterblad, chef för SNS forskningsprogram, leder samtalet.