Tid och plats
Torsdag 8 oktober 2015, 10:00–11:45
Begreppet mediedrev diskuteras flitigt, men vad är egentligen ett mediedrev? Vad gör det med mediernas granskande uppgift när alla rusar åt samma håll? Vilka likheter och skillnader finns mellan granskande journalistik och drevjournalistik? Och vad driver dreven i framtiden? Det är några frågor som vi diskuterar vid ett seminarium om drevjournalistik den 8 oktober.
För snart femton år sedan publicerade forskaren LARS NORD skriften Stadsråden och dreven, som var en av de första svenska studierna om mediedrev. Nu har han följt upp sin skrift med en essä som summerar forskningen sedan dess med reflexioner över mediedrevens roll i dagens förändrade medielandskap. Båda skrifterna har getts ut av Institutet för mediestudier.
Seminariet arrangeras inom ramen för SNS nätverk Forum för medierelationer. Mötesplatsen riktar sig till kommunikationschefer, presschefer och andra kommunikationsproffs i de företag, organisationer och myndigheter som är medlemmar i SNS.
Inbjudan är personlig. Har du en yngre kollega (under 35 år) som du vill introducera till SNS nätverk? Vi erbjuder dig att ta med en medarbetare kostnadsfritt till detta möte.
Diskussionen leds av HELENA STÅLNERT, kommunikationsrådgivare, tidigare kommunikationsdirektör i SSAB och Saab samt redaktionschef för SVT Aktuellt.
Anmälan och pris
Mötet är exklusivt för SNS organisationsmedlemmar*. Avgiften för mötet är 495 kr. Moms tillkommer och avgiften faktureras. Anmälan sker via formuläret nedan. Vid avanmälan efter den 6 oktober, eller vid utebliven ankomst, debiteras avgiften. Antalet platser är begränsat.
*Gäller även om din arbetsgivare är medlem i SNS. Lista över SNS medlemmar/Information om medlemskap.
Vill du använda förmånen att ta med dig en yngre kollega kostnadsfritt? Kontakta ALMA ZUNIC, alma.zunic@sns.se.
Varmt välkommen!