Tid och plats
Onsdag 16 mars 2016, 10:00–11:45
SNS, Jakobsbergsgatan 18, Stockholm
I ett samarbete mellan Svenska Dagbladet och Volvo intervjuar tidningens stjärnreporter finanskändisar och visar samtidigt upp sponsorns bil. Med finansiering från Telia har Aftonbladet anställt en korrespondent i Silicon Valley. Det är två exempel på samarbeten mellan mediebolag och företag som initierades i fjol.
Vi samlar forskare och praktiker för en diskussion om gränsen mellan journalistik och reklam i en tid när allt färre mediekonsumenter är beredda att betala för journalistiskt innehåll.
- Håller gränsen mellan reklam och journalistik på att luckras upp när medier jagar nya intäkter?
- Sker utvecklingen på bekostnad av journalistikens trovärdighet?
- Hur ska man kunna samarbeta med dem man samtidigt ska bevaka?
- Vad händer med ett varumärkes trovärdighet om konsumenter känner sig lurade?
Seminariet arrangeras inom ramen för SNS nätverk Forum för medierelationer. Mötesplatsen riktar sig till kommunikationschefer, presschefer och andra kommunikationsproffs bland SNS medlemmar, men även till övriga i SNS medlemskrets som är intresserade av kommunikationsfrågor.
Inbjudan är personlig. Har du en yngre kollega (under 35 år) som du vill introducera i SNS nätverk? Vi erbjuder dig att ta med en kollega kostnadsfritt till detta möte.
Diskussionen leds av Helena Stålnert, kommunikationsrådgivare, tidigare kommunikationsdirektör i SSAB och Saab och redaktionschef för SVT Aktuellt.
Anmälan och pris
Mötet är öppet för SNS medlemmar*. Avgiften för mötet är 495 kr. Moms tillkommer och avgiften faktureras. Anmälan sker via formuläret nedan. Vid avanmälan efter den 14 mars, eller vid utebliven ankomst, debiteras avgiften. Antalet platser är begränsat.
* Gäller även om din arbetsgivare är medlem i SNS.
Lista över SNS medlemmar/Information om medlemskap.
Vill du använda förmånen att ta med dig en yngre kollega kostnadsfritt? Kontakta Alma Zunic, alma.zunic@sns.se.
Varmt välkommen!