Tid och plats
Onsdag 5 oktober 2016, 10:00–11:45
SNS, Jakobsbergsgatan 18, Stockholm
Allt fler företag och organisationer arbetar strategiskt med storytelling som verktyg i sin kommunikation. Hur lyckas man mobilisera kunder och medarbetare att bli engagerade ambassadörer för ett varumärke? Och hur skapas en stark berättelse?
Hur får man människor i hela världen att tala om lastbilar? För Volvo Lastvagnar var svaret: Tänk stort. De skapade en serie virala filmer med starka berättelser om Volvos lastbilar.
Välkommen till ett seminarium där Ingela Nordenhav, global chef för marknadskommunikation på Volvo Lastvagnar, berättar om erfarenheter av att använda digitala medier som verktyg för berättande.
På seminariet medverkar också två forskare som berättar om vad den senaste forskningen har att säga om storytelling som verktyg för varumärkesbyggande.
Seminariet arrangeras inom ramen för SNS nätverk Forum för medierelationer. Mötesplatsen riktar sig till kommunikationschefer, presschefer och andra kommunikationsproffs bland SNS medlemmar, men även till övriga i SNS medlemskrets som är intresserade av kommunikationsfrågor.
Diskussionen leds av Helena Stålnert, kommunikationsrådgivare, tidigare kommunikationsdirektör i SSAB och Saab och redaktionschef för SVT Aktuellt.
Inbjudan är personlig. Har du en yngre kollega (under 35 år) som du vill introducera i SNS nätverk? Vi erbjuder dig att ta med en kollega kostnadsfritt till detta möte.
Anmälan och pris
Mötet är öppet för SNS medlemmar*. Avgiften för mötet är 495 kr. Moms tillkommer och avgiften faktureras. Anmälan sker via formuläret nedan. Vid avanmälan efter den 3 oktober, eller vid utebliven ankomst, debiteras avgiften. Antalet platser är begränsat.
Vill du använda förmånen att ta med dig en yngre kollega kostnadsfritt? Kontakta Alma Zunic, alma.zunic@sns.se.