Modern marknadsföring

Bengt Dotevall

Modern marknadsforing 3,8 MB PDF

Marknadsföring är så mycket mer än reklam och försäljning. Även om det finns många missuppfattningar om vad marknadsföring egentligen innebär, råder det knappast någon tvekan om att en ökad marknadsföringskompetens leder till effektivare och mer framgångsrika organisationer. Det spelar ingen roll om det gäller ett börsnoterat företag, en teater eller en ideell hjälporganisation!

Modern marknadsföring utgår från kundens behov och önskemål och redogör för hur företag i vårt föränderliga tidevarv ska gå tillväga för att lyckas med sin verksamhet. Boken ger en god inblick i teoribildningen bakom ämnet och visar dessutom på praktiska tillämpningar. Till boken hör även en övningsbok och en lärarhandledning med kommentarer och lösningar. I övningsboken ingår ett avsnitt om marknadsföringens roll i den ekonomiska styrningen av företaget.

Materialet täcker på ett fullgott sätt in kursen i marknadsföring på komvux och gymnasieskolan. Materialet lämpar sig även för självstudier, företagsinterna utbildningar, starta-eget-kurser och studieförbundens kurser.

Bengt Dotevall är lärare i marknadsföring på Frans Schartaus gymnasium i Stockholm.