Handelns digitalisering – blir allt ”amazing”?

Webbinarium Tor 10 juni 2021
Tid och plats

Torsdag 10 juni 2021, 09:30–10:30

Digitaliseringen har under en längre tid drivit på omställningen av detaljhandeln – en utveckling som har påskyndats under pandemin.

Många företag har ökat sin försäljning, men flera har också slagits ut i den tuffa konkurrensen. Tillsammans med företrädare för e-handelsföretag och investerare samt professor Robin Teigland, från SNS Konjunkturråd 2021, diskuterar vi detaljhandels framtid.

> Vilka konsekvenser får digitaliseringen och plattformsekonomin för detaljhandeln?
> Vad utmärker de företag som klarar sig i den hårda konkurrensen?
> Hur står sig svenska e-handelsföretag gentemot sina europeiska motsvarigheter?
> På vilka sätt har pandemin påverkat utvecklingen?

Välkommen till ett samtal om dessa frågeställningar och många fler med nedanstående talare.

Medverkande

Patrik Hedelin, managing partner på eEquity – ett riskkapitalbolag som fokuserar på snabbväxande e-handelsbolag. Patrik har 20 års erfarenhet från e-handel och var medgrundare till boo.com.

Rickard Lyko, vd på Lyko – en av Nordens största återförsäljare av hår- och skönhetsprodukter. Lyko har sin största försäljning online, men också fysiska butiker.

Robin Teigland, professor i digitalisering vid Chalmers tekniska högskola, och medförfattare till Konjunkturrådets rapport 2021. Digitalisering och konkurrens.

Samtalet leds av Ilinca Benson, vice vd, SNS.

Anmälan

Mötet genomförs som ett webbinarium i Zoom. Det är kostnadsfritt och öppet för SNS medlemmar*, särskilt inbjudna samt press. Anmäl dig via ”Anmäl dig här”-knappen. 1‒2 timmar före webbinariet skickar vi ett mejl med inloggningsuppgifter.

Du kan under mötet ställa frågor och göra inlägg antingen muntligt, genom funktionen ”Raise Hand”, eller skriftligt, genom ”Q&A”.

*Lista över SNS medlemmar/Information om medlemskap.

Välkommen att delta!